2009-05-11

Veteran, projekt eller bara begagnad???

Jag har en fundering!!! Anna vill köpa bil och vi kollar ju så klart annonser och det snackas för och nackdelar om stora bilar och små bilar. Vilket sitter man säkert i och så vidare.......

Nu är det så att Anna säger en begagnad som håller ca 1 år och mer. Om man då tänker säkerhet så blir det en Saab eller Volvo och då kommer nästa fråga skatte klass och försäkringspris. Hmmmm, det är jäklig svårt det där och speciellt som vi är ena riktiga proffs på bilar. Hahhaaa, asgarv. Det är ju tur att vi vet hur dom ser ut ungefär och att man måste lyfta på huven och kolla oljan. Och när man nu då tänker olja och sånt så sa jag till Anna att då måste det bara bli Saab eller Volvo för dom är inte så jäkla kräsna, dom blir liksom glada om dom får lite kärlek och smörj någon gång ibland. Själv så har jag ju Bettan (745 Volvo) -92 som gick igenom besiktningen med lite tips om vad man bör göra snart.... Hon hänger med men hon får hålla sig runt stockholmstrakten och jag har alltid ett litet försvarstal om henne. Men är hon bara begagnad? eller.

Veteran är väl dom som är över 20 år?????? Jädrans, vad är jag????
Projekt är väl dom som är nerplockade och bara väntar på att få bli ihop plockade?
Begagnad?????
Ibland kan man ju se annonser där det står Bättre Begagnad???? Vilken ålder???
Jag har absolut ingen åldersnoja!! Jag bara funderade hur man ligger till liksom, fast jag ligger ju inte i någon riskzon med tanke på att jag fyllde 25 och sen 27 och sen inget mer utan det står still på 27 1/2.

1 kommentar:

  1. åldersnojja va e det? Idag såg jag på infotorget om en som ägt en bil, född 1969 varpå jag säger "ja, men han som ägt den e ju gubbe iaf". Ha Ha Ha.

    SvaraRadera