2009-05-16

Svammel och svammel och lite fakta =D

Dagen började med att jag fick leka fotograf som Suss inte kunde. Järfälla BK hade sista tränings tävlingscupen och alltid lika nice att vara där. Hoppas det fortsätter i höst. Jädrans va kort jag tog. Det slutade med att på slutet så fick jag räkna så jag inte tog för många kort, för det skulle ju räcka till alla ekipagen ca 27 st. Fattar inte riktigt hur det gick till men jag tror jag startade med ca 600 bilder och hmmmmm, det måste ha stått fel för inte kan jag ta så många kort =O
Men alltså man bara trycker ner den där knappen halvvägs och sen låta kameran fokusera, uuuuppppsss, kanske det är där det blir lite fel för det bara smattrar till i kameran och så är det ca 10 bilder tagna. Har kollat lite på bilderna och inte så tokigt för att vara mig!!!!

Mer då! Jo som sagt man har ju vabat åt sonen som är 14. Som sagt morsor är tjatiga och jag har hört att vi får vara det för det är våran uppgift här i livet (Satan att dom inte skrev ner det på ett papper med underskrift). Okej, tjatet bestod av: har du tagit blodsocker? och hur mycket var det? osv osv.
Tror ni han blev lycklig när jag sa att jag skulle köra lite wii fiit i fredags? JAPP, han var kanon snabb att knappa igång allt. Så nu har man lite träningsvärk i benen och den stora rumpan.
Hade tänkt försöka köra idag men gjorde något annat lite nyttigare. Frostade av frysen. Hehee, men kom ju på att 14-åringen behövde komma ut lite och det behövdes handlas. Mannen hade varit ute och kört med nya mc:n så vi möttes vid coop och självklart tjatade jag till mig så att (snart) 17-åringen fick fortsätta ta bort isen från frysen. Så nu känner jag mig lite nyttig iaf.

Lyssnar på eurovisionen på webbradion och Malena har precis stått på scenen. Men va fanken jag orkar inte sitta och glo för jag kan ge mig tusan på att jag somnar innan bidrag nr 10 står på scenen. Har lite svårt med nya kartan tror jag, för inte tillhör väl Turkiet Europa, eller har jag missat nåt??? Tycker hela grejen starta på vintern och slutar nu. Det är ju som en elitserie.
Alltså, för min del så är det alldeles för långrandigt innan finalen kommer.

2 kommentarer:

  1. Ha Ha Ha,Var det inte du som skulle frosta av frysen? Lämpar över det till ngn annan?, Hmmmm. Eurovision? Eller va heter det? Ja, inte vet jag, såg inte ens det där. Jag kan inte heller kartan även fast jag har en jordglob framför mig..... Om inte du vill somna i sköna fåtöljen så lämpa över den hit vettja!!!!

    SvaraRadera
  2. Du har rätt vännen, Turkiet tillhör INTE Europa precis lika lite som Israel som också är med. Skumt det där, vet inte hur dem räknar och bestämmer :D Kraaaaaaaaaam -Ninizen
    Psssssssst: Coooolt med en Ullis som värsta paparazzin ha ha ha ha dukti du är :D

    SvaraRadera