2009-05-02

Rapporttävlingen

Nu så!!!!! Har man sett det i verkligheten. Och det var intressant kan jag säga. Hade tänkt att gå med hela sträckan ut men det blev lite mycket folk. Vi hade 3 st domaraspiranter med oss oxå. Så en stannade med oss på station A. Men herregud va duktiga hundarna är som kutar fram och tillbaka i skogen mellan en jäkla massa stationer.
Jag ska förklara det så enkelt som möjligt. Man är 1 förare + 1 hjälpförare, hjälpföraren stannar på A stationen hela tiden medans förare 1 + hund går till station B. Och från B så skickas hundarna tillbaka till A och sen går 1 föraren till C stationen och när dom kommit dit så skickas hundarna från A till C och sen tillbaka igen för att 1 förarna ska förflytta sig till station D när man tävlar i elit. När hundarna har kommit tillbaka till 1 föraren på station D så är det slut. Men fanken va nervöst det var att lyssna om hundarna var på väg. Ajajjaaaj, glömde en sak på alla sträckor så sitter det 2 skyttar som skjuter ett skott varje gång hundarna passerar så ni kan tänka er att man hade parabolen igång. Men vilket trevligt folk det var, själv hade jag nog varit rätt "pinknödig" så antingen så hade jag babblat sönder skogen eller så varit knäpp tyst.

Det roliga i det hela är att vi i Vällingby BK var rätt nöjda med tävlingen så ett leende for över ett trött ansikte och sa det här var ju rätt kul och det gick ju bra. Vi var ju på SSBK.
GUMMAN!!! jag vet att vi är bland dom BÄSTA. Men det hänger på att det finns folk och ja du vet. För vi har tagit på oss olika arrangemang och lyckats med det. Synd att Gumman inte kan hänga med på onsdag när tävlingar för nästa år sätts, men jag lovar att skvallra.

Och imorgon ska vi till Hästa gård vid Akalla och berätta vad vi gör. Ska ta med plånboken för dom har visst lite försäljning oxå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar