2009-05-14

Japp, då vabar man idag!!

Som sonen "bara" har ont i halsen, feber och högt blodsocker så är man hemma idag från jobbet. Måste hålla koll nu som insulinpumpen är ett nytt inslag i våra liv så vet man inte riktigt hur det funkar. Men snart så är vi "proffs" på detta.

Ikväll så är det kurs och hoppas att det kommer folk som vill lära sig lite. Vi har dropp in kurs denna gång så är det alltid lika spännande hur många som kommer. Vi (Janne å jag) låter "kursarna" bestämma själva vad dom vill ha, tex kanske det är bättre fotgående så kanske det är kontakten som brister och då lägger vi lite krut på det. Men tänk vad folk kan var enkelspåriga. Fotgående är fotgående och inget annat, för inte kan det väl bero på att man saknar bra kontakt? Folk har lite svårt att leka och även ta på sin hund under träning. Det ska vara GODIS och LEKSAKER som man kastar bort från sig, visst är det bra men va tusan att klappa om sin hund under själva fotgåendet verkar vara förbjudet för många :( Tråkigt! och med tanke på att jag kan vara rätt högljudd när jag vill att folk ska agera så blir det lätt att hunden lyssnar på mig och inte sin förare. Hmmm, jobbar på det men så jäkla svårt. Har en tanke att jag kanske ska ha en klicker som jag klickar till föraren när det är kanon och sen sätta silvertejp över min mun. Ska höra med Janne om det funkar *skratt*

Nu åter till VAB! Ska kolla blodsocker = BS och sen käka lunch

1 kommentar:

  1. Ha ha ! Du e rolig du !
    Jag kommer ner idag utan hund och kollar på er istället. Hampus har vatten i öronen och hör inte mig. Ha ha !

    Ha en bra vab dag!
    kram

    SvaraRadera