2009-05-26

I dag har man varit delad

Va jobbigt det kan vara att ha bra tankar och sen bli ledsen. Och så där har det hållt på hela dagen. Jag som tänkte att det skulle bli en hel bra dag. Dels skulle uppfödaren sätta in bilder på bebisar i magen och sen skulle vi planera inför lägret och dom sakerna gör mig GLAD, SPÄND och VÄLDANS NERVÖS på ett bra sätt förstås. Emma planerade så klart mest för jag satt på trappen och snackade skit med några + att jag plockade glas från några trasiga ölflaskor :(

Så nu är det i stort sätt bara att handla och göra skink och ostpaj. Sen så har vi läger och det ska bli skoj. Det är bra folk som är med och hjälper till lugna, ödmjuka och bara bäst. Okej, Ari är ju i en väldigt hög division just nu *asgarv* och vill ha med oss till SM för att stötta och heja på TEAM HERA. Det blir ju lite svårt också för dom flesta har ju fixat sem och allt, men va tusan några kommer nog att hänga på. Samma helg har ju vi även Memea Molin som instruktör. Jag ska vara där och lyssna hela dagen. På första parkett tror jag också =D

Sen till det som har varit tråkigt. En i min omgivning har klagat över huvudvärk hela våren. Jag menar huvudvärk så man vaknar, ser dubbelt och har kräkts. Hon har varit hos läkaren och dom kunde inte hitta något på magnetröntgen men hon har haft högt blodtryck också. Det hon har fått är starka värktabletter.
Idag så fick jag reda på att hon har en blodpropp i bakre delen av hjärnan och det har blivit sämre med högersideförlamning. När jag sedan googlade på det så visar det sig att det blir oftare och oftare kvinnor runt 40 som får det, så varför tänkte inte läkarna på att det kunde ha varit något på gång???? Man kan inte dra klockan tillbaka men det är tungt och speciellt som hon har 2 barn/tonåring och är ensamstående. Men samtidigt vet jag att vi har den bästa vården man kan få. Så nu är det bara att hålla tummarna så att hon kommer igång så snabbt som möjligt.

För jag vet att hon är en riktig kämpe!!! Kram till dej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar