2009-05-01

Nu är det gjort!!!!

Hmmm, man märker oftare och oftare att man inte är 25 längre utan 27.....
Att vara förälder och sova över på sjukan är inte att sova i en sjukhussäng utan en pinnsoffa med en madrass som är ca 7-9 cm tjock och tagelstoppad ungefär. Så fram på småtimmarna när man ska vända sig om så skulle man behöva en maskin som hjälper en runt för man är helt jä..a stel.

Äsch, det kunde varit värre. Sonen klagade bara 2ggr att jag lät men vem vet grabben mittemot kanske inte kunde sova pga av att jag lät. Han såg lite trött ut men va tusan jag hade både sån där tejp och något annat skit i näsan så jag tror inte att det lät så mycket men man vet aldrig.
Hahaaa, kanske står i sonens journal. Mamman för ett jäkla liv på natten, hörselskydd säkrast!!

Insulinpump är på plats och nu så måste jag upp inatt för jag gjorde det inte i natt som var. Och nu ska man skriva ner hur mycket blodsocker är kl 03.00, JIPPI!!! nu måste jag verkligen skärpa mig. Men nu så ligger blodsocker lite högt men skam den som ger sig. Det ska till bättre nivå. That´s it!!!!!!

När vi kom till AL så var det ca 2-3 barn som nyligen hade fått diabetes ålder 2-10år. Efter 4 dagar där så blev ytterligare 2 barn inskrivna. =( . Och det var bara under 4 dagar. Undrar hur många barn som insjuknar numera? Det är ju den nya folksjukdomen.

MEN HUR SOM HAVER PERSONALEN SOM JOBBAR DÄR ÄR KANON!!!!

Skriver imorgon om rapporttävlingen vi hade. Godnatt!!!!

3 kommentarer:

  1. Otäckt med alla sjukdomar som barn (ja, vuxna åxå för den delen) kan få. Vågar inte tänka på alla... Speciellt inte nu när tredje knodden pockar på uppmärksamhet.

    //Hundvaktaren, kärnfrisk förutom ryggont.

    SvaraRadera
  2. Mmmm,man ser mycke när man är där.
    När e de dax för nedkomst?

    SvaraRadera
  3. Vänta nu här...vad är det som händer??!! Nu får du allt ta och berätta mer ingående för mig raring. Blir ju orolig som f*n nu!!
    Bamsekramen -Ninizen

    SvaraRadera