2009-05-30

Solen skiner som bäst

Och jag sitter vid datorn :( . Alltså, man e ju knäpp i hela huvudet ibland. Jag vet inte när jag ska lära mig troligtvis aldrig men dygnet har bara 24 timmar och det kommer att förbli så (har dom sagt).
Just nu så har jag lyckats med att göra en pajdeg som aldrig tog slut. Så istället för en dubbel + en vanlig stl så blev det dubbel + vanlig + 2 mindre + 1 ännu mindre :) . Tur att skinkan räckte. Så nu står några i ugnen.
Så under tiden kan man ju kolla internet, mooohhhaaaahhaaa! har nog glömt att berätta att tiken har nedkommit med 9 valpar och nu dom första dygnen så vill dom se att allt är ok. Tyvärr så har inte mjölkproduktionen kommit igång på tiken ordentligt men det är bara att vänta.
Och jag som hade tänkt skicka ett mail innan valpningen att det inte har någon betydelse om det blir hane eller tik. Okej, helst hane men numera så är det bara att hunden kommer från den kenneln. Hmmm, virrigt va!!! Men jag hoppas ni förstår.
Så klart skickar jag mailet igår kväll och nu står det på deras hemsida att dom inte kan svara på mail, sms, telefon och sånt och att vi ska ge oss till tåls. Uuupps, tänkte inte på att det var andra som oxå undrar =p
Övriga familjemedlemmar tror att jag bor på deras hemsida numera, vilket jag troligtvis gör, men jag säger att: VAD DÅ DA??? Ni gör ju samma sak när det är något spännande. Alltid svar på tal när det gäller sådana saker. Hmmm, får skärpa mig och kanske göra det jag har sagt att vi ska göra men va tusan det är sådan rolig och lärorik sida så det så.....

Näpp, dax att kolla om några av pajerna är klara.........
Brände ju riset häromdagen =D .

3 kommentarer:

  1. Hoppas att det har gått bra med pajerna.
    Antar att det är till nästa helg.
    Jag har tagit fram receptet på marängäpplena och ska fixa dom i veckan så dom är färska och goda till lägret.

    Håller tummarna för att du får din älskade valp nu och självklart ska du "bo" på deras hemsida, man kan inte släppa det förrän man vet ju.

    Ha en bra lördag.

    kram

    SvaraRadera
  2. Tack för grattiset !

    Hoppas tårtan var god !

    kram

    SvaraRadera
  3. Japp, hallonen var mmmmm, goda =D

    SvaraRadera