2009-05-25

Idag går mina tankar till......

Igår hörde/såg jag att polisen slog till i Umeå mot ett rån. Hade rånarna lyckats så hade det säkert blivit ett stort byte. Men som tur är så finns det saker som gör att polisen får en hint om att något är på gång. Insattsstyrkan var där och det gick åt he....e för rånarna. Kanon bra jobbat!

Men idag går mina tankar till hundföraren som miste sin vän och kollega = hunden. I mitt tycke så skulle journalisterna säga: En polishund blev ihjälskjuten och fyra rånare gripna varav en skadeskjuten. Inte rånaren först :(
Jag kanske är knäpp men jag tycker ändå att det ska stå så..... Tycker så jäkla synd om hundföraren. Har ju ingen aning om vad som hände men i min hjärna så är det busarna som gjorde det och jag hoppas att hunden inte behövde lida.
Märkte efteråt att jag lyssnade inte ett skit på vad dom pratade om för jag tyckte helt plötsligt att dom skulle säga mer om hunden och om det varit en 2 bent polis så hade det varit en halvtimme längre men det är ju inte bara en hund som blev skjuten utan en polishund.
Inte för att den är mer viktig än din hund men ändå.

3 kommentarer:

  1. Hoppas du har en bra vab-dag !
    Själv ska jag försöka vara i solen och bli en liten gris. Men först blir det en liten hemlis. Ha ha !


    kram på dig !

    SvaraRadera
  2. Någonstans så har man den mentala förberedelsen när man sticker iväg på jobbet med sin kära hund att han, gud förbjude, någon natt kan komma att offras för att jag eller någon kollega ska komma helskinnad hem.
    Måtte aldrig det hända mig!

    //Hundvaktaren, nu hundförare på riktigt igen!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jag klickade in mig här från Hundvaktarens sida, tänkte "snoka" lite :)

    Polishunden ja... det är jycken som är den riktiga hjälten i dramat tycker jag. Nu är ju saken den att jag är en känslokall finländare med en svart sten till hjärta... men jag kan inte hjälpa att jag får tårar i ögonen när jag tänker på att jycken offrade sitt liv för husse.

    Strafet för att skjuta en polishund borde vara mycket högre... tänk på hur mycket gott en sådan kan uträtta jämfört med en hög idioter med automatvapen!!!

    Oj. Ber om ursäkt för mitt sätt att uttrycka mig... jag blir bara så upprörd :) Borde kanske inte posta detta men nu gör jag det i alla fall :)

    Mvh "Ms D"

    SvaraRadera