2009-05-08

Våren e här!!!!

Vilken vecka!!!! Denna vecka har verkligen varit vårvädrets signum. Sol, blåst, regn och åter igen sol, blåst och regn men va tusan det är ju vår!!!!

Själv äter jag allergitabletter och det blir man ju lite trött av och fasiken så törstig mitt på dagen. Öknen och jag har något gemensamt då.

Inne och kollar valpbloggen och tycker mamman bara blir snyggare och snyggare. Ska ringa dit i helgen tänkte jag, så att man vet vilken plats man har säkert liksom. Har ju inte vågat riktigt för det kanske är många som är före mig.

På söndag har vi appeltävling i spår och jag håller alla tummar som går att hålla på att Emma och Ella blir uppflyttade och att dom får full pott på spåret. Vet att det kan knyta sig både i hjärnan och i magen. Men både Janne och jag är där så VI kommer att peppa dom. Ella har ju utvecklats så jäkla mycket efter det att Emma och Robin började lita mer på henne och inse att hon är en hund med mer i sig än dom trodde. När dom kör lydnaden så är jag inne i stugan för jag kommer inte att klara av att vara tyst eller stå still och då kan jag verkligen sabba för dom. Ella har ju kommit på att Janne och jag är bland det roligaste som finns och hon kan sticka till oss, så det räcker med att Janne står som skrivare. Snälla Emma träna bara roligt imorgon!!! Ta ett dubbelkommando om du känner dig osäker. Och klappa om henne mellan momenten.

Fick mig ett gott skratt efter att ha läst hundvaktarens blogg. Där han skriver hur det är att vara den blivande pappan och att helt plötsligt förstå den blivande mamman... =)
Ni grabbar har det inte lätt! För för oss brudar så är ju allt plätt lätt att sätta oss in i allt.

Ha en skön helg och jag återkommer efter tävlingen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar