2009-10-01

Svammel och Babbel

Hmmm,ibland så finns det en massa hinder på vägen när man ska göra något och det är precis så det har varit med att få låna "lite" mark när vi skulle ha spårtävling. Markägarna var det inga problem med men dom där jägarna som man har hört vara lite tjurig var inte lite utan rätt mycket, tjuriga alltså.

Så vi var på naturresarvat istället för att vara i en skog där jägarna skulle jaga räv eller nåt innan den stora dagen nästa vecka. Har fått lära mig att 2:a måndagen i oktober så börjar älgjakten i stockholmstrakten. Japp, klä er i klatschiga färger för man vet aldrig vad som kan hända..... :-D

Jädrans, vad hösten kom snabbt. Undrar var vinterjackan är och om man kommer i den. För här så verkar det som att tvättmaskinen är trasig för alla kläder sitter tajtare efter tvätt, hmmmmmm..... Inte bra. Och Ligisten List har ju inte tid att pinka ens, dom där löööövveeeen är såååå jädrans roliga att jaga!

Har insett att min dator + musen inte är i toppform längre :-( Kommer ju inte ens i närheten av alla rekord som slås på facebook. Ska försöka trixa till det där, äldste sonen har en dator som är i topptrim men inte den där musen alltså. Huuuummmppp diiii dummptiii, måste komma på nåt. För det här går inte längre.

Anna har kollat upp det där med städhjälp och hmmmm, låter inte så dumt. Men för min del så är det om jag flyttar till något annat för då kommer jag att ha någon som kommer hem och dammar, tvättar dörrlister, toan, kryddhyllan över spisen och ja varför inte kanske stryka också. Det verkar som det finns folk som gillar sånt och då kan dom få pröjs för det också.
Om någon hade sagt till mej att jag skulle tänka städhjälp för något/några år sedan hade jag satt näsan i vädret och sagt att jag är inte rädd för att skita ner mig och det där är bara för dom rika. Okej, jag erkänner! Jag skulle kunna tänka mej städhjälp......

Har ni tänkt på vilka fördomar vi har till olika saker eller är du en sån som inte har det? Skulle inte tro det för vi har alla olika fördomar och sätt dej ner och tänk efter och så kommer du att garva åt dig själv. Vi har gjort det på jobbet och man garvar gott en bra stund. Ta till exempel en kompis till mig. Han tycker att jag är så röd så det finns inget annat men samtidigt så har han aldrig frågat mig vad jag röstade på. Måste ju bara avslöja att jag älskar att sätta igång diskussioner där jag verkligen kan trigga igång men i grund och botten kanske jag tycker lika.

Jag som mamma till en son som har diabetes kan gärna betala extra i skatt för att få ha ett BRA SJUKHUS att åka till när det inte funkar. För det är livsviktigt för honom och även andra barn som är i behov av sjukvården. Det gäller även dom äldre som har slitit arslet av sig för att du/vi ska kunna ha det så bra som du/vi egentligen har det. Och vissa av dom får det bara sämre och sämre tack vare att både du och jag vill ha lägre skatt men till vilken nytta?

2 kommentarer:

  1. Halloj, jag hittade denna länk: http://www.fixasparet.se/ Lite virrigt upplägg på sidan men en del intressant innehåll. Är det nån du hört talas om?

    SvaraRadera
  2. Tjeeeena hallååå, det var inte igår jag var o hälsade på dig. Här händer det saker ser jag. Ha det allra allra bäst :D
    Kraaaaam -Nina m Glimz

    SvaraRadera