2009-10-30

Nu är jag taggad!

Men vem kom på att det skulle filmas på söndag? Jag har nämligen inte vunnit än, alltså min mångmiljonvinst så jag har inte kunnat göra fettsugning, tuttlyft och lite allmänt fix.

I alla fall så är det cirkel på söndag och då ska vi bli filmade när vi kör med våra hundar, huuuvvvvvaaaa!!!

Slutade tidigare idag så jag och Emma träffades och la spår. Dumma mej lägger för nära parkeringen så när det var List tur så blev han störd av att det kom en bil med hundar i, men han blev inte störd av Emma och Ella vilket jag tycker är kanon.
Tror nog att jag ska prova imorgon igen.

Vet inte om det är rätt tänk men var tvungen att prova lite och min nya taktik för platsliggning är att få honom att klara av liggande med en köttbulle framför nosen. Varför: jo såg ett videoklipp där Niina Svartberg tränar med en plättbit liggandes på sin hunds nos (kolla den) och nu är tanken den att koncentrationen fokuseras på k-bullen och inte på någon hund. Är ju lite nojjig för platsläggande. Som tävlingsledare i klass 1 så får man se en hel del och platsen är ju så många poäng och jag vill absolut inte bädda för strul där.
Så folk kommer säkert tycka att jag är uppnäst som inte vill träna plastläggande med min hund bland deras hundar men jag kommer garanterat att fråga folk som jag vet har säkra hundar.

Egentligen så ska jag betala räkningar men va tusan det är enklare och roligare att vara här eller på facebook.

Återkommer med recension av söndagen :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar