2009-10-10

Vattenkanna och förlorade strumpor

Visst inte att en gammal plastig vattenkanna kan föra ett sånt jäkla väsen.....
Kan det bero på en 4-månaders valp som väger 20 kg som står med tassarna på och kör något race av något slag? I vilket fall som helst så låter det och vattenkannan är hans. Undrar om man kan ta med den och typ lägga den som slut i spåret eller kanske gömma den bakom ryggen när man kör lite gå fint vid sida ;))

Och sen har List-Ligist förkärlek till strumpor och inte ett par utan en i taget som han gömmer på olika ställen. Hmmmm, väntar på på att få dra ut en strumpa från baken eller åka till vet för att få ut den. Smetade ätikssprit på några sladdar och nu ramlar inte sladdarna in i munnen lika lätt.....

Har planer på att fixa en egen hemsida eller blogg till List, vi får se vad som händer. Nästa vecka börjar allvaret i träningen :-D

Så jäkla typiskt i måndags så hade jag gamla Bettan (volvon) och var jäkligt stressad när jag stack ner till klubben för möte och såg att den där dricka mätaren visade att den var PÅVÄG ATT BLI VÄLDIGT TÖRSTIG inte helt utan på väg liksom. Målet var att ta mig hem och tanka på macken hos oss (snåljåp) men si helt plötsligt på vägen hem så vill den inte längre. Men inte trodde jag att det var soppatorsk utan att Bettan sa tack för sig för hon är ju ingen ungdom i bilålder längre (-92).
Men som sagt det var soppatorsk och inget annat. Puuuhhh, jag slipper åka kommunalt ett tag till.

Nu ska vi snart åka till Ekerö och träffa 2 katter som aldrig har träffat en hund innan och hunden har bara träffat en självsäker katt som satte hunden på plats. Så
jag återkommer hur det gick. Ska förresten ta med övningskörningsskylt och så får vi se om det blir övningskörnings debut med 17-åringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar