2009-12-08

Uuuuppsss, närmre jul och den där HUND-09





Maria och jag var och spårade med doggisarna och vi hade sån tur att även Nina, Lena och Katarina var där, kul kul! List spårade inte långt men han hade lite stubbåker + några hundar i bilar som skällde på honom. Han brukar bli lite störd av sånt men inte denna gång. Tuffade på riktigt duktigt i köttbullsspåret så jag frågade Maria om List kunde få gå efter Frida i hennes spår första sträcka och det gick ju bra det med. Duktiga "lilla" killen. Vi har haft lite diskussioner den gångna veckan om hur saker och ting ska vara liksom. Jag blir lite irriterad och han (stackarn) blir studsig och vet inte riktigt hur det ska vara.

Frida hade lite jobbigt i sitt spår, mycket vind och hon fick apporterna i nosen som låg långt bort efter vinklar och allt. Tokiga oss som lägger där när det blåser som bäst..... Äsch, på´t igen så kommer hon att gå som en lite klocka den damen.

List har lite flykttendenser när han träffar hundar ibland men på klubben är han KUNG tror han. Så idag så har jag semester och skulle skjutsa mamma till Sofiahemmet för undersökning så åkte vi till GÄRDET och gick en sväng. List fick gå i koppel och det var nog tur det för han hade det rätt jobbigt där. Och tame tusan så tänker jag åka dit igen och igen och igen och gå där. För det finns nog ingen säkrare plats att gå på med en hund/valp som tycker vissa är lite läskiga. Och jag ska nog kolla om man inte kan ta med någon säker hund/hundar någon gång så att han lär sig att man kan bara vara. Förutom dom där jäkla KRÅKORNA som cirklar runt och bara retas med honom. Kråkorna var nog mer jobbiga än alla hundar.

Men måste ju bara berätta om den stora Grandisen som kom fram till oss och bara visade alla lugna signaler man kan visa. Och det var skit kul att se Ligisten bli lugn och tycka att det var helt ok att den kom fram till oss.

Han funkade riktigt bra i kopplet på slutet av prommisen och kunde gå och titta på alla hundar.

I helgen så blir det mycket bil för killen, för man ska ju hjälpa till på HUND-09. Ska köpa lite plädar bland annat men sen ska jag nog inte kolla runt mer

1 kommentar:

  1. Hoppas att vi ses på Hund-09
    Komer att komma ner på söndagen,för min syster ska ställa då.
    Kram

    SvaraRadera