2009-12-16

Skutt SKUTT SKUUUTTT, AAAJJ MINA FÖTTER

Det var ju ett tag sedan man hade valp och första snön. Men min förra hanne jag hade påkallade ofta "bråttom ut" symtomen när han såg att det var snö.

Så igår morse när vi kom ut så var det en massa kul på marken, vitt, kallt, ätvänligt och bara så kuuull när "någon" upptäckte att det kom från skorna.
Vid överlämnandet till Mormor på morgonen så sa jag att han studsade mot fötterna.

Okej, jag är ca 170cm 15-20 kg för mycket för längden. Mormor ca 160- 162cm och ca en flug skit tung. List ca 60-62 mankhöjd vikt över 30kg. På så sätt kan du förstå skillnaden när jag säger studsar mot fötter och Mormors ord är jagar fötter. List har fått fjädrar i benen nu så han kan studsa rätt högt kan man säga med 4 ben jämnhöjd med min mage och Mormor jämnhöjd bröstet. Så gårdagens träning blev: SPRING FORT SOM FAAAN OCH LEK ANJA P i snön. Det funkade men idag så var Mormor och gick på ett ställe där han skulle gå i koppel och det gick väl bra ända tills ett löv kom farande som ANJA P över snön. Fånga sa List och Mormor sa AJ jäklar! Hon drog i backen så att hon slog i REVBENEN. Man ska ju inte skratt åt det men hur i helskotta fixade hon det. Själv fick jag inget riktigt svar men hon hade ont.

För övrigt så är List trött och jag har PULSAT i snö på golfbanan 2 dagar i rad. Känns lite i baken och låren, snyggt jobbat. Idag så gick vi med 2 av hans idoler Ella och Yrax. Det vill säga HAN lekte, Yrax la in jätte stöten på Ella och Ella levde livet.

Vi tränade lite lydnad i måndags och fast både Yrax och Ella var på plan så kunde han gå fotgående men när Yrax springer på plan så spritter det i List så det blir lite passivitets träning då. Gry kom ner och tränade och vi körde rätt mycket störning vilket var kanon ända tills Emma la ner Ella för platsliggning och Gry gjorde något skitkul då orkade inte List lyssna på sin matte utan drog till Gry och fick med henne på lite rajj rajj. Ella-Bella låg kvar och hon är så jäkla duktig.

Nu ska jag chocka mig själv och gå och lägga mig.

2 kommentarer:

  1. Det var verkligen en kanonbra störning....hoppas Sivans revben är ok.

    SvaraRadera
  2. God Jul och ett Gott Nytt År
    Önskar Nina,Inka & Goa
    KRAM

    SvaraRadera