2009-11-08

VARFÖR KAN JAG INTE LÅTA BLI!

Huumm, så här är det, sedan min son fick diabetes -04 så har jag skaffat mig en ful ovana och det är att titt som tätt köpa onyttiga saker. Bland annat det där förbaskade naturgodiset :( . En massa nötter och annat krafs men det är gott även fast ibland så börjar det sticka på läpparna och stickas i tungan och du ska inte tro att jag har några allergimediciner för det, mmmm jo men dom ligger hemma och det tar ca 20 min innan dom börjar verka. SMART av mej men men lite farligheter måste man ha för att få den där lilla adrenalinkicken så att säga.... Äsch, du hör ju själv hur jäkla dumt det låter men men så är det iaf.

Och idag blev jag mer än lovligt trött på mig själv. Har "lilla" godispåsen i fickan och i den andra har man bajspåsar,ett stycke godispåse till valp, ett stycke tygkoppel (skitbra med insydda reflexer)som sitter fast med valpen och karborrselände på jackan.

Undrar om jag egentligen behöver säga mer men som sagt, var godissugen så vad göra jo ta godisnötter samtidigt som man ska berömma valp för att han inte störtade fram till 130 cm höga människor med roliga vantar och då ger man ju såklart hundgodis.

Valpen börjar sedan få den där konstigt stampiga gången och vips så måste valp sätta sig. Duktig valp men hur kan det vara möjligt att det kommer mer ur hålet där bak än valp är stor ibland???? Jajaaa, måste plocka upp detta men inte ska du tro att jag öser munnen full med nyttigt godis utan tror i min enfald att jag kan plocka stor hög med BAJS med en hand samtidigt som andra handen har godis + koppel och det är då det händer: VALP (25 kg) får för sig att jaga LÖV, okej om det inte varit för att detta jävla koppel fastnade i karborrseländet på jackan och i det ögonblicket vet jag inte vad som rör sig i mitt tomma huvud men jag har bara en sak i huvudet och det är att GODIS IN I MUNNEN och det är snabbt för annars så försvinner GODIS.

Men herregud!!! FICK JU GÖRA VÄRSTA FINTEN FÖR ATT INTE TRÄFFAS AV BAJS, kan ju säga så här att jag hade nog platsat i vilket världslag som helst men godis hamnade i munnen och valp fångade löv och bajs låg på gångvägen så det var bara att plocka upp det. 2 jämnåriga män tittar på mej och säger: KUL VALP!!!!

Skulle nu sätta in bild på VALP men något är lite knas....

1 kommentar: