2009-11-15

Helgen!

Åhhh, vad jag är glad att jag känner underbara och roliga människor! I fredags så var jag med Maria och Emma på em och vi tränade hund. Hmmm, tänk om man kunde sluta tidigt på fredagar typ vid 12- 14 tiden så där. Det skulle vara mumma.

I lördags var det en ren och skär slappar dag. Jag och List var vid skjutbanan och gick. Måste ju vänja honom med skotten.

I dag så var det dax för spårträning med Maria, Suss och Janne. Och där visar sig mina PEDAGOGISKA TANKAR, har ju läst lite mycket hundträningsböcker och när den lilla herren har fått dom rätta signalerna från hans pedagogmatte så kommer allt att bli skitbra. Jag är inte ett dugg orolig för att han inte tar spåren ordentligt med tanke på att jag håller på att lära honom 1. skvallra, 2. början till framförgående/framåtsändande och då blir det som så 1.att den lilla Herren sätter sig ner för att tala om att här är det något väntar på beröm/godis. 2. Börjar ta spåret men sen kommer på att jag är bakom och då ska det ju komma godis. SMART TANTEN SMART!!!!

Så nu så är det signalen sele och lina i skogen som gäller och funderar skarpt på att låta linan ligga i backen till att börja med. Men vi körde uppletande för första gången och han tog föremålet suveränt!!! Matte/Tanten är så stolt över lill Herren..

Lilla Brun = Frida: Säger bara MUMS! Hon är en sån där hund som man bara säger att hon är duktig och sen gör hon det man vill. Men vi pratade om det idag att risken är att man går för fort fram med henne och om det strular med något att man backar bandet direkt och visar henne rätt.

Milton: Så kul att titta på. När det blir lite svårt så ruskar han på sig och gör om och oftast rätt. Janne hade lagt en apport på asfaltsväg men han tog den stod sen och funderade ett litet tag men sen så spårade han på. Vilken lärohund det är.

Elsa: Hennes största problem är att hon är en blandras. Suss sa att hon hade börjat kolla sorkhål igen så hon la ett gäng apporter med endast 20-25 meter emellan sig och hon bara knallade på. Vi var på öppna fält och det blåste rätt duktigt idag så lite tapp får man räkna med. Snyggt jobbat!

Sen var det hem och vila lite för att sedan träffa Anna i kista och gå på filmen

THIS IS IT Michael Jackson´s sista uppträdande.

Japp, jag har sett den och är helt nöjd med att ha sett den, för även om den kommer på DVD så är det inte samma ljud och känsla. Man kan säga vad man vill om honom men han kunde det där. Showen hade blivit jäkligt cool 3D och allt. Hmmm, synd att det gick som det gick.

I veckan blir det att börja träna stegförflyttningar och ha lite koll så att Herren inte börjar att ploga. Sitt kvar är också en sak jag måste ta itu med. Träning månd, onsd och torsd.

Me like....

3 kommentarer:

  1. Åh, jag hade velat vara med! Jag kommer och tränar samma kvällar som dig den här veckan :-)

    SvaraRadera
  2. Vad ni är flitiga!!!
    Hur gammal har Herrn hunnit bli nu? Mitt minne är trögt och kort,hahaha..
    Ha nu en riktigt trevlig helg
    Hälsningar från ligan i Björsjö

    SvaraRadera
  3. Wooow flitiga lisa! Bra jobbat :D
    KramKram -Nina

    SvaraRadera