2009-11-22

Nästa helg är det dax...

Nästa helg så är det dax för 2:dra träffen med sikta på 10:an. Så denna vecka så blir det nog träning *S*.
La ett spår i skogen idag och det blir bättre. Lite lydnad och det funkar nog snart med vänster om halt. Han studsar in till sidan, men hamnar rätt. I veckan så hade List besök av Ferro och det tyckte dom var kanonkul. Det vill säga att det var bara att ställa grejer på plats efter att Ferro hade åkt.

Dom körde nämligen race i soffan, hallen och sängen. Ferro är ju en fullvuxen schäfer på 2 1/2 år och Ligisten är inte liten längre :-). Och igår var vi hos Ferro. Men inte busade dom runt i några sängar där inte utan runt benen vid bordet för dom snodde ben från varandra och Ferro försökte visa List att man kan gå ner för trappan men List tycker inte trappor är hans grej. Så matte och Ferro lärde List med hjälp av en stor mängd levergodis och sen så var det klart.

Måste träna List med att komma till MIG när han leker med andra hundar. Annars är han MATTEGRIS men när det gäller att komma till mig när han leker med andra hundar är inget han tycker han behöver. Så nu ska jag nog ragga folk som ställer upp så att jag kan gå och gömma mig eller nåt. Han har järnkoll när vi är ute och går och hänger ena sonen med så jobbar han bra med att hålla koll.

Hos Ferro så har dom även 2-benta barnbarn. 2 tjejer som är goa. Den yngsta är coolast i mina ögon och när Ika fanns så var det bara henne hon ville träffa men igår så var hon med MIG hela kvällen. Denna busiga 3-åring saknade faktiskt TJEJEN SOM VAR MED HENNE IGÅR. Observera att hon idag frågade efter TJEJEN och inte TANTEN...
HHAAA! Hon e så gullig! Så nu är inte prio 1 ansiktslyft ;-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar