2009-08-29

Memea dag på VBK

Oj oj oj, idag är jag och lill kille trötta i huvudet. Det har varit Memea Mohlin hela dagen, lyssnat och tittat. Det är ju så nyttigt att bara sitta där och lyssna. Men den lilla mannen har ju haft fullt upp med att titta, busa men framför allt lära sig passivitet. Okej, liter svårt ibland men när han kopplar av då kopplar han av.

Det var en mallevalp där också men hon var lite tjurig i början men ack så söt!!!!
På em så blev hon lite mer nyfiken och då kunde dom ju busa lite. Jämförelsen mellan List och den lilla damen är att List blev heffaklumpen bredvid henne, snutte då!

När dagen var slut så stack vi hem och hämtade grabbarna för vidare färd mot Norrtälje där min bror med familj bor och det var yngsta dotterns 7-års dag. Helt otroligt även hon börjar bli jämngammal med en själv *asg*.
Ni kan ju tänka er i vilken form Mr List var när vi kom dit och alla som bara säger: Men guuuud så söt eller Herre jävlar vilken goding!! Mmmm, han blev ju inte ett dugg ledsen. Men vilken lycka för min del att studera och hans att spana och nosa på en KANIN! Yes, han har jakt i sig och det hade ju kunnat vara ett förträffligt tillfälle att "prata" med honom om jaga eller inte jaga, men som sagt det var brorsdotters 7-års dag och jag hade inte hjärta att börja "prata" med den lilla mannen :))Tyckte det räckte med att min andra bror sa till barnet att valpar äter speciellt prinssesor till middag och samtidigt som List spännde ögonen i hennes ben...

Nu har den lille slagit sig till ro och jag börjar slappna av, det vill säga halv ligger i stolen. Men sen ska jag börja TJATA på Suss att lägga in bilderna från idag. ;)

3 kommentarer:

  1. Helloj. Detta är den sura mallevalpens ägare.....Ha ha ha hon tyckte väl han vägde för mycket. Brottar Bosse.
    Nu finns lite bilder från dagen på www.garpsaventyr.se

    Jag länkar gärna till din blogg om det är ok?

    // Katarina

    SvaraRadera
  2. Hahaa, tycker hon var så jäkla häftig!! Stå på sig damen ;))
    Du får gärna länka så kan jag oxå gör det, ska gå in på din sida

    SvaraRadera
  3. Tjaaaaaaaaaaa bruden! Bra att Herr Ligist sätter skräck i släkten *asg* Den däringa sötlöken, är det någon som skulle vara skrajsen för honom, eller ens tro att han skulle göra nåt?! Puss på den där lilla mannen & bamsiga kramen till resten av flocken :D
    Kraaaaaaaaam -Ninizen & Glimz

    SvaraRadera