2009-08-17

Ibland alltså, så fastnar det bara

Och när det har fastnat så sitter det där tills det får komma ut liksom.

Anna och jag har ju våra stunder med "snillen" spekulerar :). Och nu är det så att vi skrattar ju åt oss själva och speciellt när jag lyssnar på henne om vad som har hänt. Alltså jag känner igen mig och det till den milda grad att man nästa rodnar.

Tror inte Anna heller är någon feminist men vi tycker nog att det ska vara/delas lika.
Okej, om jag säger så här: Ta bara nu under grillsäsongen då är det ju oftast karlar som står och vänder på födan med en öl i handen och någon/några andra fixar det andra liksom, eller hur!
Och det är oftast då man får höra, ÅÅÅÅåååHHHhh, vilken god mat han gör och vad duktig han är!!! Ja men va fasiken vi som gör det andra dååååå???? Tror inte grönsaker, bröd, dryck och annat kommer på bordet om inte vi fixade det men hur ofta springer vi runt med ett glas i handen samtidigt som vi fixar det, NOPPE för skulle vi göra det så skulle det frågas om vi är törstiga eller nåt sånt knäppt.
Jag gillar verkligen grillad mat men varför kommer grottmänniskan fram då? Och skulle någon säga till mej att jag skulle grilla då skulle ni få se en sur min antagligen för jag är inget proffs på det.
Och sen är det väl likadant om dom städar eller nåt så får man höra hur duktiga dom är men va fasiken VI DÅ??? Nääpp, det är naturligt.... Dddaaaahhhh....

Om du nu undrar vad jag vill komma till är den att i grund och botten så är det nog så att vi vill ha lika mycket bekräftelse som dom där, alltså karlarna

Men grejen är den att vi har ju olika språk och ibland så finns det inga tolkar i världen som kan översätta rätt utan att vi blir stötta, sura, förbannade och sårade.

Ett klockrent exempel är väl när mannen säger: Vi tänkte äta här precis i närheten och du är 5 min bort. Inte fanken ber du dom vänta utan du tycker förbannat synd om dej själv och säger: JAG fixar egen mat och det på grund av att HAN inte sa: VI VÄNTAR PÅ DIG SÅ KLÄ PÅ DIG OCH KOM!!!
Så om man säger så här: Finns det någon jäkla skola där både kvinnor och män kan gå och lära sig rätt språk eller förresten det skulle bli så jäkla tråkigt att inte få spy galla över det andra könet. ELLER HUR SYSTRAR????

2 kommentarer:

  1. Ja, nu fick jag iaf ett leende på läpparna. Kan ju inte annat än instämma, ha ha ha. Du har det säkert förbannat skönt nu på semestern med din List.... *suck*

    SvaraRadera
  2. Läser och ler!

    //Hundvaktaren

    SvaraRadera