2009-07-09

Ofta så hör jag folk säga......

När dom har ringt hem att 1. Jag ringde för ett par dagar sedan. 2. Men du, man hör inte vem det är som svara. 3. Den som svara har ingen aning om var den personen som sökes är...... (jag har informerat var jag försvinner utom om jag är på toan :o.

Har fått reda på att jag inte är ensam om att få höra detta. Så jag är glad över mobiltelefonens vara. Lite svårt ibland när man som jag har ansvar för tävlingarna på klubben och folk ringer och meddelar nåt och någon av sönerna säger: ÖÖööhhh,, mmm, hmmm, de va en som ringde å sa nåt om klubben eller kanske tävling åååå ja tror han heter Patrik eller nåt sånt.
Mitt svar är ofta: Skrev du inte ner eller sa att dom kunde ringa mej på mobilen. DDdddöööhhh, uuuuuummm, han kanske heter Andreas eller Anders å näää han sa att han skulle ringa igen.

Jag: Nästa gång så säg att dom ringer mig på mobilen!!!! Okej??? Son: ok! Men ack nej så blir det inte, utan detta upprepar sig. Och detta senast igår.

Dottern pratade mer när hon var i den där åldern men mina 2 grabbar, Jisses! Tror att dom bara kan ca 50 ord numera om det iof inte är så att dom vill ha något.
Stackar äldsta sonen igår när han fyllde 17 år och skulle läsa upp gratulationskorten, mummel mummel och sen säger tjatmorsan, snälla läs lite högre och han höjde röste lite men knappt.

Och honom ska man ut och övningsköra med!!! Sväng höger nästa. Svar: oki. Det är 50 här! - a ve in..... översättning = jag vet inte. Man kanske ska införa en GPS i bilen som även är bilskolelärare så kan man bara sitta bredvid liksom..... In my dreams......

Tycker så synd om Anna som bara har sem denna vecka!!!!! Men hon kan ju leka med sin epilator nu, heheeee.... Men hon har ju sin coola 4-åring som pratar iaf.

2 kommentarer:

  1. Ha ha ! Ja, ordföråden blir kortare och kortare tycker jag ! Ha ha !

    Och du, jag åkte ner till klubben idag för första gången på evigheter känns det som och lämnade lite fikabröd i frysen.
    Herregud, inget hoppande med bilen längre.
    Magsäcken satt kvar i magen och inte i halsgropen när man körde ner. Ha ha ! Tjusigt !!!

    kramiz

    SvaraRadera
  2. Spara lite bilder till mig med. Du kan ge dig fan på att jag tar med mig epilatorn på måndag så får du känna på vad riktig smärta är.....
    Ha en bra helg....

    SvaraRadera