2009-07-29

Cykel och sen lite magträning.....

Låter bra va!!
Yngsta sonen fick cykla med en bit på vägen. Han vill liksom inte sitta nere på hundklubben och lyssna på tjattret = faktasnacket. Försöker verkligen hitta den bästa vägen att cykla men vad är den bästa vägen? Om man vill komma snabbt fram så är det en väg vill man bränna så är backarna en väg, men idag ville jag ha båda liksom och tanken var att jag skulle rulla sista biten men ack vad jag bedrog mig. Hamnade så klart på jobbig uppförsbacke och sen tung grusväg sista biten.

Fixade kaffe och Ari hade kladdkaka sen igår i kylen. Jädrans va god den var....
Efter en stund kom Sandra och Akilles ner farande på cykel och såg min chans att få sällskap hem. Hon bor ju numera på andra sidan Bergslagsvägen.
Hon tränade och sen var det lite snack på trappen, alltså nu tror du ju att det var bara pladder men jag fick tips om hur man bromsar med inlines tex. Om jag nu skulle komma på att använda dom. Men annars står dom ju bra i hylla och samlar damm :).

Sen så skulle vi ju ta oss hem. Akilles har ju lite åsikter om andra hundars vara eller icke vara. Och dom som känner mig vet att jag har röstresurser. Såklart kom det en liten vit hund knallandes på gångbanan med sin unga ägare + pappa. Frågade Sandra om hon skulle cykla eller gå förbi men hon sa att det brukar gå bra. Okej, cyklar på men ser i ögonvrån att Akilles var laddad och Sandra skriker och Akilles rycker till så Sandra hamnar i gräset och Akilles gör en rusning och min röst hördes nog mer än över hela nejden och då la sig Akilles utan att ens ha rört hunden men det ser ju värre ut och låter värre än det är och lilla hunden tog ingen skada. Pappan var nog beredd på att skälla ut oss men vi sket i honom utan snackade med dottern och den lilla hunden. Akilles låg helt still på backen. Som sagt Pappan hade nog ett och annat att säga men som sagt tittade knappt på honom utan vi klappade den lilla vita och jag frågade Sandra hur det gick för henne och hon sa att det gick bra.

Efter lite fel körning i Backlura och en jäkla massa backar så passade Akilles på att se till så att Sandra hamnade i gräset en gång till och hon fick styret i magen så hon tappade luften, stackarn. Men sen så gick det skit bra och vi kom hem helskinnade så då passade jag på att göra några situps och jäklar vad det känns i magen nu.....

Och imorgon åker vi på kryssning och på söndag så är det en vecka i Östhammar.

2 kommentarer:

  1. Kanske tur att man inte gick ner till klubben ikväll då ?!
    Herregud va håller ni på med. Ha ha !
    Tur att det gick bra för både Sandra och hundar.

    Ha en jättemysig kryssning och Östhammarvecka !

    kramiz

    SvaraRadera
  2. Haha, jag jag har också träningsvärk i magen ;) moahahaha, jag lyckades ju hamna i gräset iaf! Vet inte riktigt vad vi höll på med igår egentligen! Hoppas ni får det kanon!! Kram

    SvaraRadera